Tofaş, Stellantis’in tüm hisselerini satın alıyor
Tofaş, dünyanın en büyük otomotiv kümelenmelerinden biri olan Stellantis’in Türkiye’deki tüm haklarını 400 milyon Euro’ya satın alıyor.
Bu satın almayla birlikte Alfa Romeo, Jeep, Maserati ve Fiat markalarının Türkiye distribütörü olan şirket, sözleşme bittiğinde Peugeot, Citroen, Opel ve DS markalarının satış ve satış sonrası hizmetlerinden de sorumlu olacak. . Anlaşma ile şirket, Türkiye’nin en büyük otomotiv kümelenmesi haline geliyor.
Koç Holding ve Stellantis NV, müşterilerine ve iş ortaklarına sınıfının en iyisi ürün ve hizmetleri verimli bir şekilde sunmak ve Türkiye’deki operasyonel potansiyelini artırmak amacıyla mevcut Tofaş ortak girişimlerini daha da büyütmeyi ve büyütmeyi hedeflediklerini açıkladı.
Bugün imzalanan yeni stratejik anlaşma ile Tofaş, Stellantis Türkiye dağıtım şirketi Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.’nin tüm sermayesini satın aldı.
STELLANTIS MARKALARININ DAĞITIMI TOFAŞ TARAFINDAN YAPILACAK
Türkiye’de dağıtıma sunulan tüm Stellantis markalarının – Alfa Romeo, Fiat, Citroën, DS Automobiles, Jeep, Maserati, Opel ve Peugeot – Tofaş tarafından dağıtılacak.
Stellantis Group ile Tofaş arasında imzalanan sözleşme ile Fiat, Alfa Romeo ve Jeep markalarının Türkiye’deki satış ve satış sonrası faaliyetlerini sürdüren Tofaş, Stellantis’in PSA kanadında da markaların Türkiye temsilciliğini üstlendi.
DÜNYANIN EN BÜYÜK DÖRDÜNCÜ OTOMOTİV GRUBU
Dünyanın dördüncü büyük otomotiv grubu Stellantis’in kurulmasıyla birlikte Türk otomotiv sektöründe uzun zamandır beklenen düzenleme gerçekleşti. Tofaş, Peugeot, Citroen, Opel ve DS markaları bundan sonra da Türkiye’deki faaliyetlerine devam edecek. İki grubun fabrikadaki ortaklıkları da aynı şekilde devam edecek.
DOBLO YERİNE ‘K0’
Açıklamada, Doblo’nun üretiminin İspanya’ya kaydırılmasının ardından merakla beklenen yeni modellerin tarihçesi hakkında da bilgi verildi. Buna göre Stellantis, hem orta boy hafif ticari araç hem de binek versiyon olmak üzere beş marka için yeni planladığı yeni model ile 2025 yılı başından itibaren üretime başlamayı hedefliyor. ”K0” üretimini Tofaş’a tahsis edecek. Mevcut Doblo üretimi Temmuz 2023’te başlayacak. ”K0” Modelin üretim hatlarında çalışmalar başlayana kadar devam edecek. Öte yandan Fiat Egea/Tipo projesi 2025 yılı sonuna kadar uzatılacak.
İKİ YENİ BURS MODELİ
Dünyanın en büyük otomotiv kümeleri FCA ve PSA, 2021 yılında kritik bir karar alarak birleşti ve Alfa Romeo, Jeep, Maserati, Fiat, Opel, Citroen, Peugeot ve DS markalarını temsil eden yeni çatı organizasyonun adı Stellantis oldu. Tofaş, Türkiye’de Alfa Romeo, Jeep, Fiat ve Maserati’nin distribütörlüğünü yaparken, diğer markaların temsilciliğini Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş yapmaktadır. çatısı altındaydı. Kümenin Bursa’daki üretim tesisi, Koç Holding ortaklığıyla faaliyetlerine devam etti. Stellantis geçtiğimiz yıl 5. nesil Doblo’nun 2023 yılı başından itibaren İspanya’daki Vigo fabrikasında üretileceğini duyurmuştu. Yapılan yeni anlaşma ile Tofaş fabrikasında yeni bir hafif ticari araç ve bir otomobil modelinin üretileceği duyurulmuştu. Bursa’da.
TOFAŞ HİSSELERİNDE ‘STELLANTIS’ YÜKSELİŞİ
Tofaş ile Stellantis arasında yapılan anlaşmanın ardından Tofaş hisseleri yüzde 9,8’lik artışla güne tavan fiyata yakın bir seviyede başladı. Tofaş hisseleri 10:14 prestij ile yüzde 7,36 artışla 189,30 TL seviyesinde süreç görüyor. Şirketin hisseleri dün 176,70 TL seviyesinden kapandı.
Koç Holding CEO’su Çakıroğlu’ndan Açıklama
“Türkiye’nin 6 Şubat’ta yaşadığı sarsıntının acısını sarmaya çalışırken, yaraları sarma misyonumuzu yerine getirmeye kararlıyız. Koç Topluluğu olarak ülkemize yatırım yapma azmimiz ve inancımız tamdır. yeni anlaşmanın bu zorlu dönemi atlatmaya yardımcı olacağını, stratejik yatırım, TOFAŞ üretim hacmi, ihracat performansı ve Ar-Ge kabiliyetleri ile birleştiğinde şirketi otomotiv segmentinde yeni zirvelere taşıyacağını belirtti.”
Stellantis CEO’su: Koç ile ortaklığımızı derinleştirmek sinerji yaratacak
Stellantis CEO’su Carlos Tavares “Türkiye, Orta Doğu ve Afrika’da lider bir pazar payına ulaşmaya çalışırken, uzun vadeli stratejik planımız Dare Forward 2030’da kritik bir rol oynuyor” söz konusu. Koç ile ortaklığımızı derinleştirmek tüm segmentlerdeki Stellantis markaları için sinerji yaratacak, fiyatı yükseltecek ve pazar potansiyelini artıracaktır.