Teknoloji

Sigara Paketleri Neden 20’li Paketlerde Satılıyor?

İlk başta ” Bu 20 rakamının sebebi ne olabilir?diye düşünürsünüz ve dikkatsizce belirlendiğini ya da taşıma kolaylığı nedeniyle küçük boyutlarla sonlandırıldığını düşünebilirsiniz ama çok daha fazlası var.

“tüketiciler” Neden tekrar tekrar satın almakla uğraşıyoruz; 40’lar da olsa 50’ler de olsa rahatlayalımBu niyetinin aksine sigara paketlerinin neden 20’li yaşlarda olduğunun tahmin edilmesi zor nedenlerine daha yakından bakalım.

Bu numaranın sırrı nedir?

Aslında 1 sigaradan aldığımız nikotin, nikotin reseptörlerini doldurmak ve daha doğrusu bizi tatmin etmek için. yeterlidir. Beynimizdeki bu reseptörler dolduğunda daha fazla aldığımız nikotinin haz verici bir etkisi olmayacaktır.

Bir kişi sigarasını söndürür söndürmez, bir başkası için bir zaman sınırı olmalıdır. Bunun nedeni ise nikotin reseptörlerinin tekrar hassas hale gelmesi ve bizim Bir sigaraya daha ihtiyaç duymanız ortalama 45 dakika sürer..

Bir paket sigara içen bir kişinin günde 8 saat uyuduğunu ve 16 saat uyanık kaldığını varsayarsak, o kişi Ortalama olarak her 45 dakikada bir sigara içecek ve bu hesapta günde 20 sigaraya ihtiyacı olacak. . Bu mantık düşünüldüğünde paketlerin 20 adet sigaradan oluşması makul görünmektedir.

Peki bir pakette 25 adet sigara olsa ne olur?

Kanada’da 252 kişi ile yapılan bir çalışmada, sigara paketlerinin boyutu Kişilerin gün içerisinde içtikleri sigara miktarını değiştirip değiştirmeyeceği belirlenmeye çalışılmıştır. Her katılımcıya 14 gün boyunca 20’şer paket verildi ve sonraki 14 gün için 25’er paket verildi.

Bu 28 günlük sürenin sonunda sigara içenler günde 25 sigara içtiklerini bildiklerinde daha çok içiyorlar konuşurken; 20 paket olunca daha az tükettiklerini söyledi.

Ayrıca katılımcıların birçoğu 25 paketi diğerlerine tercih ettiler . Daha fazla tüketebildikleri için yenisini almak için daha az çaba harcıyorlar ve manevi anlamda paralarının karşılığını daha verimli aldıklarını düşünüyorlardı.

Gıda araştırmaları, daha küçük porsiyon ve paket boyutlarının insanların tüketim ölçülerini doğru oranda etkilediğini ve azalma eğilimine yol açtığını belirtiyor.

Bu anlamda araştırmacılar, daha küçük paketlerin tüketimi azaltabileceğine inanıyor çünkü yeni bir paket satın almak çaba gerektirecek ve insanlar önceden belirlenmiş bir süre içinde makul sayıda birimi tüketme eğilimindedir. olduğunu söylüyor. Özetle, konuyla ilgili araştırmalar, insanların daha büyük paketlere sahip olduklarında daha fazla sigara içtiklerini doğrulamaktadır.

Ayrıca sigara firmaları ve tüketiciler için bu paketlerin boyutu her yere sığabilir ve hızlı bir şekilde taşınabilir oldukça değerli Paketteki sigara sayısı artarsa, hacim ve kütle orantılı olarak artacak ve bu da bir miktar hoşnutsuzluğa neden olacaktır.

Yine paketteki sigara sayısının 20 olması bu maddeyi bırakma noktasında oldukça belirgindir.

Daha fazla esere sahip olmak, oldukça az, daha fazla tüketme eğilimimizBunu göz önünde bulundurduğumuzda bu paketler 25 veya 30 adet olsaydı muhtemelen çok daha fazlasını tüketiyor olurduk ve sigarayı bırakma noktasında bu elementin eksikliğini daha da fazla hissederdik.

Çünkü düşük yoğunluklu olarak adlandırılan gün içinde 10 adet ve daha az sigara içen kişiler ile günde 25 adet ve üzeri yani ağır miktarlarda sigara tüketen kişiler, Bırakma aşamasında karşılaşacakları zorluklar birbirinden çok farklıdır..

Kaynaklar:Bristol Üniversitesi, Ulusal Tıp Kütüphanesi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu