UBS, tarife engelleri ve büyüme tahminlerinin abartılması nedeniyle DHL’yi “sat” olarak düşürdü
Investing.com — UBS Global Research, Salı tarihli bir notta DHL Group (ETR:DHLn) için tavsiyesini “nötr”den “sat”a düşürdü. Hedef fiyatı da 37,50 avrodan 36 avroya indirdi.
Bu düşüş, yeterince dikkate alınmayan tarife engellerine ve aşırı iyimser orta vadeli büyüme beklentilerine ilişkin endişeleri yansıtıyor.
UBS analistleri, ABD ithalat tarifelerinin %3’ten %17’ye yükseldiğini, bu durumun maliyetleri artırdığını ve potansiyel olarak talebi azalttığını belirtti.
Çin ithalatı için de minimis kuralının kaldırılması bu baskıları daha da artırıyor. UBS Evidence Lab transponder verileri, 14 Mayıs Çin-ABD ticaret anlaşmasının ardından DHL’nin Transpasifik rotasındaki özel kargo kapasitesinde yıllık %25 düşüş olduğunu gösteriyor. Bu durum zayıflayan talebin bir işareti. UBS, bu zorlukların 2025’in ikinci yarısında daha da artmasını bekliyor.
Express bölümünün büyüme görünümü de aşağı yönlü revize edildi. DHL 2030’a kadar yıllık %4-%5 hacim büyümesi öngörürken, UBS yaklaşık %3 büyüme tahmin ediyor. Bunda yüksek tarifeler nedeniyle müşterilerin daha düşük maliyetli hizmetlere yönelmesi etkili.
Yarı iletkenler, ilaç ve otomotiv üretimi gibi sektörlerde yakın bölgelere kayma eğiliminin de uzun mesafeli hava kargosuna olan talebi sınırlaması bekleniyor.
UBS HOLT analizi, DHL’nin ekonomik getirilerinin rakiplerinin gerisinde kaldığını ortaya koydu. DHL’nin CFROI’si %6,6 iken, Avrupa endüstriyel şirketlerinin %8,3, varlık yoğunluğu düşük nakliye şirketleri DSV ve Kuehne + Nagel’in ise %15-%19 seviyesinde.
DHL yaklaşık 13 kat ileriye dönük kazanç çarpanıyla işlem görse de, UBS yenileme maliyetleri için düzeltme yapıldığında efektif F/K oranının 17,4’e yükseldiğini ve Avrupa sermaye malları ortalamalarıyla uyumlu hale geldiğini savunuyor.
UBS, daha düşük Express hacimleri ve marjları nedeniyle 2026 ve 2027 için EBIT tahminlerini yaklaşık %3 oranında düşürdü.
Tahmini seyreltilmiş hisse başına kazanç 2025 için 2,78 avro, 2026 için 3,14 avro ve 2027 için 3,42 avro olup, tümü piyasa beklentilerinin altında.
Aracı kurum ayrıca, DHL’nin serbest nakit akışı getirisinin %5,7-%6,4 olduğunu ve genel olarak rakiplerle uyumlu olduğunu belirtti. Ancak mevcut yatırım harcamaları seviyesi 2018-2023 ortalamasının %1 altında ve bu durum nakit akışı üretimini etkiliyor.
Rapor, daha güçlü ekonomik büyüme veya tarife indirimlerinden kaynaklanabilecek potansiyel yükselişi kabul etti. Ancak böyle gelişmeler olmadığı sürece temkinli duruşunu korudu.
UBS şöyle dedi: “ABD tarifelerinin uygulanmasından kaynaklanan kârlılık üzerindeki olumsuz etkilerin piyasa tarafından yeterince dikkate alınmadığına inanıyoruz.”
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.